W dniach od 14 do 16 listopada Hala Stulecia niczym magnes przyciągnie producentów, wydawców i dystrybutorów gier, deweloperów i specjalistów gamedevu. To do nich skierowana jest pierwsza edycja targów gier komputerowych Hall of Games 2014. Entuzjaści branży będą mogli zagrać w nowe gry, zapoznać się z nowinkami technologicznymi i przetestować szeroki wachlarz akcesoriów gamingowych. Dodatkową atrakcją będzie jeden z największych zlotów fanów gier planszowych w Polsce.

Imprezie towarzyszyć będzie cała masa atrakcji: możliwość obejrzenia prezentacji nadchodzących produkcji, uczestniczenia w eksperckich panelach dyskusyjnych i warsztatach dotyczących kariery zawodowej w gamedevie, wieczorny turniej e-sportowy i nocny maraton trailerów. Oczywiście nie zabraknie konkursu Cosplay (z angielskiego „costume playing”, to rodzaj performance’u polegającego na odtwarzaniu stroju, akcesoriów i wyglądu postaci pochodzących z gier, filmów czy też komiksów). Dzięki specjalnej strefie edukacyjnej, do Hali Stulecia będzie można przybyć także ze swoimi pociechami, którymi zajmować się będą doświadczeni animatorzy, podczas gdy rodzice będą mogli obcować ze światem elektronicznej rozrywki bez ograniczeń.

Hall of Games 2014 będzie też okazją do prezentowania „Gry o Wrocławiu”, na której wykonanie konkurs ogłosiło Biuro Festiwalowe Impart WROCŁAW 2016. Zgłosiło się trzydzieści podmiotów z całej Polski, zwycięzcę poznamy do 15 maja 2014 r.

Targi gier komputerowych Hall of Games to nowość na polskiej mapie eventów branżowych, to również najnowsza część oferty biznesowej naszej firmy. Hala Stulecia wraz z innymi partnerami – lokalnymi władzami i instytucjami, wiąże duże nadzieje z tymi targami. Hall of Games jest pierwszym krokiem Hali Stulecia w kierunku najprężniej rozwijającego się segmentu branży rozrywkowej – komentuje Andrzej Baworowski, Prezes WP Hala Ludowa Sp. z o. o.

Nie   od   dziś   wiadomo,   że   Wrocław  to  jeden  z najsilniejszych  w  Polsce ośrodków branż kreatywnych. To tu swoje siedziby mają  znaczący producenci gier komputerowych, twórcy cyfrowych animacji czy efektów  specjalnych.  To  także  tu  aktywnie  działa  klaster  Creativro, zrzeszający  polskich  liderów  tego dynamicznie rozwijającego się sektora. Należy  również  pamiętać, że Wrocław jako Europejska Stolica Kultury 2016, kładzie  duży  nacisk  na rozwijanie współpracy między nauką, technologią i sztuką.  Biorąc  to  pod  uwagę,  sądzimy,  że  Hall of Games wpisuje się w politykę  miasta  i  z  przyjemnością  bierzemy  udział  w organizacji tego wydarzeniaEwa Kaucz, Wiceprezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Fundacja zajmowała się koordynacją konkursu Cosplay.